Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


faq:1366045397

Czy mogę zwrócić niewykorzystany bilet?

Tak - o ile nie upłynął termin ważności biletu.

Ważny i niewykorzystany bilet można zwrócić w kasach i punktach obsługi klienta.

Jeśli bilet jest wykorzystany częściowo (podróż została przerwana), należy uzyskać na bilecie poświadczenie tego faktu od konduktora. Takie poświadczenie upoważnia do odzyskania opłat za niewykorzystaną część biletu.

Niektóre oferty promocyjne zakazują zwrotu biletów (w przejazdach międzynarodowych).

Wymiana biletu

Zwrot biletu spowodowany zmianą terminu przejazdu (na tej samej trasie), to wymiana biletu. W przypadku pierwszej wymiany, nie jest potrącane odstępne. Każda kolejna zmiana wiąże się z potrąceniem odstępnego.

Jeśli wymieniamy bilet na inny termin, w tym również na pociąg innego przewoźnika, wówczas PKP Intercity nie pobiera odstępnego. Druga i każda kolejna wymiana traktowana jest jako zwrot biletu.

Odstępne

Przy zwrocie biletu potrącane jest odstępne.

Dla biletów na pociągi spółek PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Arriva RP, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie odstępne wynosi 15%. Wysokość odstępnego u innych przewoźników można sprawdzić w ich Regulaminach.

W przypadku odwołania pociągu lub innych przyczyn leżących po stronie przewoźnika, od pasażera zwracającego bilet nie będzie pobierane odstępne.

Zwrot biletu internetowego

Bilet należy zwrócić przez system sprzedaży internetowej, w którym zakupiono bilet. Należy to zrobić z odpowiednim wyprzedzeniem, w zależności od rodzaju biletu.

Zwrot w dniu przejazdu

W dniu ważności biletu można zwrócić go jedynie w miejscowości, gdzie został zakupiony, lub w miejscowości z której miał być odjazd. Jeśli nie jest to możliwe, należy poświadczyć bilet w dowolnej kasie (poświadczenie o przedłożeniu do zwrotu) i zwrócić bilet w procedurze reklamacyjnej.

Bilet opłacony kartą

Należy pamiętać, że bilet zakupiony w kasie za pomocą karty płatniczej może być zwrócony lub wymieniony za okazaniem potwierdzenia transakcji, wydanym przez kasę podczas zakupu biletu.

W razie utraty potwierdzenia transakcji, zwrot będzie możliwy w drodze reklamacji.

Zobacz także:
faq/1366045397.txt · ostatnio zmienione: 13.04.2015 r. przez Paweł Simonow