Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


faq:1367265280

Zamierzam odbyć przejazd z przesiadką. Czy w drugim pociągu zapłacę dodatkowo za wystawienie biletu?

Podróżnemu, który nabywa bilet w pociągu i zamierza się przesiadać, w przypadku podróży pociągiem uruchamianym przez PKP Intercity konduktor pociągu wystawia bilet na całą trasę przejazdu i rezerwuje miejsca siedzące w kolejnych pociągach. Tylko w przypadku braku zasięgu urządzenia, które uniemożliwia rezerwowanie miejsca w innych pociągach konduktor wystawia bilet na przejazd do stacji przesiadkowej z adnotacją „DALEJ PKP IC”. Dzięki tej ważnej 24 h adnotacji nie ponosimy opłaty za wystawienie biletu w pociągu.

W przypadku zmiany przewoźnika konduktor pociągu wypisuje na bilecie „ZMIANA PRZEWOŹNIKA”. Wtedy podróżny, który ma na przesiadkę mniej niż 30 minut z tym biletem nie będzie ponosił opłaty za wydanie biletu w kolejnym pociągu. Jeśli podróżny ma na przesiadkę więcej niż 30 minut powinien udać się do kasy biletowej i zakupić odpowiedni bilet.

Podróżny, posiadający jakiekolwiek adnotacje zobowiązany jest zgłosić się do konduktora celem zgłoszenia braku biletu na przejazd. Zgłoszenie nie dotyczy pociągów kwalifikowanych, czyli EIC.

faq/1367265280.txt · ostatnio zmienione: 24.07.2013 r. przez Bartosz Dziwak