Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


faq:1373836955

Czy warto kupić bilet z dużym wyprzedzeniem? Co się dzięki temu zyskuje?

Zdecydowanie warto - rozmiar korzyści zależy jednak od spółki, której pociągiem zamierzamy podróżować.

W przypadku spółki PKP Intercity wcześniejszy zakup biletu stwarza możliwość większego wyboru miejsca, w którym chcemy usiąść (w przypadku wagonów przedziałowych - miejsce przy oknie, na środku, przy korytarzu).

Gdy frekwencja w pociągu jest duża dzięki wcześniejszemu zakupowi biletu mamy pewność miejsca siedzącego. Kupując bilet bezpośrednio przed odjazdem możemy otrzymać bilet bez wskazania miejsca do siedzenia - oznacza to, że możemy zająć miejsce siedzące tylko wtedy, gdy nie zgłosi się osoba, która je zarezerwowała).

Kupowanie biletu z wyprzedzeniem pozwala obniżyć koszty podróży dzięki ofercie "Wcześniej". Stosuje się trzy poziomy opłat: I poziom opłat – 30% upustu od ceny bazowej, II poziom opłat – 20% upustu od ceny bazowej, III poziom opłat – 10% upustu od ceny bazowej;

Bilety z I poziomu opłat sprzedawane są w okresie przedsprzedaży 30 – 15 dni przed dniem wyjazdu, Bilety II poziomu opłat sprzedawane są po wyprzedaniu limitu miejsc według I poziomu opłat, albo w okresie przedsprzedaży 14 – 1 dni przed dniem wyjazdu, a nawet w dniu wyjazdu o ile limit miejsc będzie jeszcze dostępny, Bilety III poziomu opłat sprzedawane są po wyprzedaniu limitu miejsc według II poziomu opłat, albo w okresie przedsprzedaży 6 – 2 dni przed dniem wyjazdu.

Po wyprzedaniu limitu miejsc na przejazd – danego dnia, danym pociągiem, w danej relacji – kolejno według I, II i III poziomu opłat stosuje się cenę bazową.

Wcześniejszy zakup biletu w spółce Przewozy Regionalne obowiązuje tylko w przypadku pociągów interREGIO / REGIOEkspress. Wówczas można zakupić bilet nawet za 1zł. Zakup biletu wcześniej w spółkach samorządowych nie powoduje niestety obniżenia kosztów podróży.

Zobacz także:

faq/1373836955.txt · ostatnio zmienione: 25.11.2014 r. przez Łukasz Piotrowski