Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


faq:1423004804

Mam problem z dostępem do systemu e-IC (internetowa sprzedaż biletów PKP Intercity)

Szybkie rozwiązanie: na obrazku poniżej

Informacje szczegółowe (dla zainteresowanych):

Jeżeli podczas próby zakupu biletu internetowego na pociąg TLK, IC, EIC albo EIC Premium - Pendolino przeglądarka wyświetla komunikat „Strona internetowa jest niedostępna” (lub podobny), spróbuj zmienić ustawienia oprogramowania antywirusowego.

Serwer WWW spółki PKP Intercity ma nieprawidłowo skonfigurowaną obsługę szyfrowania (protokół HTTPS). Z tego powodu pewna liczba (szacunkowo: kilkanaście procent) klientów nie może dostać się do systemu sprzedaży internetowej e-IC.

Obecnie (luty 2015 r.) w większości przypadków problem mają użytkownicy programu antywirusowego Avast. Program ten przeprowadza inspekcję protokołu HTTPS i odcina dostęp do błędnie skonfigurowanego serwera PKP Intercity.

Ponieważ Avast współpracuje z najnowszymi przeglądarkami Google Chrome oraz Firefox, to właśnie w tych przeglądarkach najczęściej występują problemy (niekiedy problemy zaczynają się po aktualizacji przeglądarki do najnowszej wersji) - podczas, gdy w muzealnej i nielubianej przeglądarce Internet Explorer problem nie występuje.

Innym (lepszym?) rozwiązaniem, niż skorzystanie z IE, jest - na czas zamawiana biletów od PKP Intercity - wyłączenie opcji „Włącz skanowanie HTTPS”.

Wszystko wskazuje na to, że w niedalekiej przyszłości problem będzie się stopniowo pogłębiał i obejmie jeszcze szerszą grupę klientów - już wkrótce w najnowszych wersjach Firefox oraz Google Chrome zostanie całkowicie zablokowany dostęp do serwerów z nieprawidłowo skonfigurowanym protokołem HTTPS (wtedy nie pomoże wyłączenie funkcji w Avast'cie).

Czy wyłączenie Avasta jest bezpieczne?

Jeżeli na komputerze nie jest ukryte oprogramowanie malware (wirusy, trojany, keyloggery etc.) to krótkotrwałe ograniczenie funkcji oprogramowania zabezpieczającego nie stanowi dużego ryzyka.

Tym niemniej, ryzyko jest na pewno większe, niż przy w pełni sprawnym oprogramowaniu antywirusowym (zwłaszcza, że chodzi o płatność internetową). Spółka PKP Intercity powinna dołożyć starań, by jak najszybciej prawidłowo skonfigurować protokół HTTPS.

faq/1423004804.txt · ostatnio zmienione: 03.02.2015 r. przez Paweł D.